Štítky: zaklikávejte pro filtraci

Nejsme šmejdi aneb pravidla fair play osobního prodeje

Monika Klegová

Publikoval Monika Klegová dne 27.4.2017

Osobní prodej je často spojován s nekalými praktikami a po několika kauzách nefér prodejců je tento způsob prodeje zatížen menší důvěrou. Pokud ale zákazník jedná se zodpovědnou firmou, přináší mu osobní prodej naopak mnoho pozitiv. Společnost Vorwerk, která patří mezi zakládající členy Asociace osobního prodeje, vnímá osobní prodej jako nespornou výhodu, prostřednictvím které nabízí zákazníkům nadstandardní služby, péči a osobní přístup. Spoluvytvářela a samozřejmě se zavázala k dodržování přísných etických pravidel přímého prodeje. Jaká pravidla to například jsou?

  1. Přímí prodejci skupiny Vorwerk jednají otevřeně. Nechovají se dotěrně, na zákazníka netlačí. Nezneužívají důvěry spotřebitelů a jejich věku, zdravotního stavu nebo neschopnosti porozumět či nedostatečné znalosti jazyka.

 

  1. Přímý prodejce bere v úvahu ekonomickou situaci spotřebitelů a zdrží se jakéhokoli jednání, které by mohlo přimět zákazníka objednávat zboží nepřiměřené jeho situaci.

 

  1. Je-li o to přímý prodejce zákazníkem požádán, upustí od prodejní prezentace, nepokračuje dál v předvádění zboží nebo předvádění zboží odloží. Společnost
    a její přímí prodejci jsou povinni zdržet se jakéhokoli jednání, které by mohlo přimět zákazníka akceptovat nabídku jen proto, aby:
  • prokázal přímému prodejci osobní přízeň
  • dosáhl ukončení nežádoucí prezentace
  • získal nějakou výhodu, která není předmětem nabídky, nebo vyjádřil vděčnost za jakoukoli takovou výhodu.

 

  1. Když zákazník obdrží smlouvu nebo jiný dokument, pak takový dokument musí být jasný a srozumitelný.

 

  1. Zákazník může využít právo na odstoupení od smlouvy, i když platba, která má být uhrazena, nepřesahuje zákonný limit pro odstoupení od smlouvy na základě místních právních předpisů. Přímý prodejce je povinen informovat zákazníka o jeho právu na odstoupení od smlouvy i o způsobu, jakým může právo uplatnit.

 

Více informací o Asociaci osobního prodeje naleznete na www.osobniprodej.cz.

O společnosti Vorwerk

Společnost Vorwerk byla založena v roce 1883 v německém Wuppertalu. Z původní továrny na výrobu koberců postupně vyrostla nadnárodní skupina, která se věnuje výrobě a přímému prodeji domácích spotřebičů a kosmetiky. O zákazníky se po celém světě stará 637 000 obchodních zástupců a 12 000 zaměstnanců. Skupina působí v 76 zemích a v roce 2016 dosáhla obratu 3,1 miliardy eur. I přes svůj celosvětový úspěch a velikost si stále uchovává rodinný charakter. Pro více informací navštivte www.vorwerk.cz.

Lucie Benešová

Account Executive, PLEON Impact
tel.: +420 774 136 615
e-mail: lucie.benesova@pleon-impact.cz

Které tiskové zprávy
vás zajímají?