Štítky: zaklikávejte pro filtraci

Nejsme šmejdi aneb pravidla fair play osobního prodeje

Monika Klegová

Publikoval Monika Klegová dne 27.4.2017

Osobní prodej je často spojován s nekalými praktikami a po několika kauzách nefér prodejců je tento způsob prodeje zatížen menší důvěrou. Pokud ale zákazník jedná se zodpovědnou firmou, přináší mu osobní prodej naopak mnoho pozitiv. Společnost Vorwerk, která patří mezi zakládající členy Asociace osobního prodeje, vnímá osobní prodej jako nespornou výhodu, prostřednictvím které nabízí zákazníkům nadstandardní služby, péči a osobní přístup. Spoluvytvářela a samozřejmě se zavázala k dodržování přísných etických pravidel přímého prodeje. Jaká pravidla to například jsou?

  1. Přímí prodejci skupiny Vorwerk jednají otevřeně. Nechovají se dotěrně, na zákazníka netlačí. Nezneužívají důvěry spotřebitelů a jejich věku, zdravotního stavu nebo neschopnosti porozumět či nedostatečné znalosti jazyka.

 

  1. Přímý prodejce bere v úvahu ekonomickou situaci spotřebitelů a zdrží se jakéhokoli jednání, které by mohlo přimět zákazníka objednávat zboží nepřiměřené jeho situaci.

 

  1. Je-li o to přímý prodejce zákazníkem požádán, upustí od prodejní prezentace, nepokračuje dál v předvádění zboží nebo předvádění zboží odloží. Společnost
    a její přímí prodejci jsou povinni zdržet se jakéhokoli jednání, které by mohlo přimět zákazníka akceptovat nabídku jen proto, aby:
  • prokázal přímému prodejci osobní přízeň
  • dosáhl ukončení nežádoucí prezentace
  • získal nějakou výhodu, která není předmětem nabídky, nebo vyjádřil vděčnost za jakoukoli takovou výhodu.

 

  1. Když zákazník obdrží smlouvu nebo jiný dokument, pak takový dokument musí být jasný a srozumitelný.

 

  1. Zákazník může využít právo na odstoupení od smlouvy, i když platba, která má být uhrazena, nepřesahuje zákonný limit pro odstoupení od smlouvy na základě místních právních předpisů. Přímý prodejce je povinen informovat zákazníka o jeho právu na odstoupení od smlouvy i o způsobu, jakým může právo uplatnit.

 

Více informací o Asociaci osobního prodeje naleznete na www.osobniprodej.cz.

O společnosti VORWERK a divizi Kobold

Společnost Vorwerk je rodinná německo-švýcarská společnost, založená v roce 1883. Od počátku má své sídlo v německém Wuppertalu, s rozšířením prodeje do zahraničí pak přibyla mezinárodní centrála ve švýcarském Wollerau. Hlavní činností skupiny je výroba a přímý prodej domácích spotřebičů (vysavače Kobold a varné kuchyňské roboty Thermomix), prémiové kosmetiky (Jaffra), koberců (Vorwerk Teppich) a úpraven vody (Lux Asia) po celém světě. Výroba vysavačů v divizi Kobold byla zahájena v roce 1929 a dnes tato divize patří k předním světovým poskytovatelům řešení pro kvalitní a hloubkový úklid v domácnostech. Všechny výrobky Kobold jsou vyvíjeny v sídle společnosti v německém Wuppertalu, kde také probíhá z velké části jejich výroba. Celkově pracuje ve společnosti Vorwerk 34 000 lidí po celém světě a spolupracuje s ní více než 606 000 obchodních zástupců. Vorwerk působí v 76 zemích světa a v roce 2012 měl obchodní obrat 2,99 miliardy eur. Patří mezi 100 nejhodnotnějších značek v Německu. V loňském roce byl vyroben 100 000 000. kus vysavače Kobold. V České republice působí Vorwerk v podobě dceřiné společnosti od roku 1992 a její výrobky si za tuto dobu pořídilo více než 300 000 českých domácností.

 

Simona Krautová

Communication Consultant, PLEON Impact
tel.: +420 602 284 482
e-mail: simona.krautova@pleon-impact.cz

Které tiskové zprávy
vás zajímají?