Štítky: zaklikávejte pro filtraci

Češi doma zbytečně plýtvají, ale chtějí to nyní změnit

Eliška Černá

Publikoval Eliška Černá dne 30.4.2015

Češi chtějí žít mnohem ohleduplněji k životnímu prostředí a šetřit svou kapsu víc než dříve. Celkem 71 % českých domácností se zajímá o snižování spotřeby energie a vody a množství odpadu více než před pěti lety. Pro 31 % Čechů je hlavní motivací snížení výdajů domácnosti. Mnoho z nich si však neví rady, jak výdaje za energii a vodu snížit.

  • Bezmála 60 % procent domácností vyhazuje nespotřebované jídlo alespoň jednou měsíčně.
  • Mezi způsoby, jak snížit výdaje, patří například výměna žárovek. Výsledky průzkumu ukázaly, že 39 % Čechů stále používá neúsporné běžné žárovky a 10 % respondentů dokonce používá výhradně tyto žárovky. Přitom výměnou jedné z nich za úsporné žárovky s LED technologií lze při běžném používání ročně ušetřit i více než 300 korun.
  • Průzkum také odhalil, že téměř 80 % českých domácností občas myje nádobí nešetrně pod tekoucí vodou a téměř třetina (31 procent) takto myje nádobí většinou. Při jednom mytí tak spotřebují až 120 litrů vody, čímž zbytečně utrácí své peníze a chovají se i nešetrně k životnímu prostředí. Celkem 35 % českých domácností myje nádobí převážně ve dřezu.
  • Nejčastějším způsobem šetrného chování Čechů v domácnostech je třídění odpadu. Více než 90 % dotazovaných v průzkumu uvedlo, že alespoň někdy doma třídí odpad.

IKEA

IKEA je společnost se švédskými kořeny vyrábějící bytové zařízení. V roce 1943 ji založil Ingvar Kamprad. Naším krédem je „vytvářet lepší každodenní život pro většinu lidí“. Z obchodního hlediska si klademe za cíl nabízet široký sortiment kvalitně navrženého a funkčního vybavení do domácností za ceny tak nízké, aby si je mohlo dovolit co možná nejvíce lidí. IKEA má více než 340 obchodních domů ve 43 státech/oblastech, z nichž 303 obchodních domů vlastní a provozuje IKEA Group. Obchodní domy IKEA Group v loňském roce přivítaly celkem 699 milionů návštěvníků.

Které tiskové zprávy
vás zajímají?