Štítky: zaklikávejte pro filtraci

Barcelona Principles 2.0 dávají měření výsledků PR zcela nový rozměr. Co konkrétně znamenají?

Milan Stoppa

Publikoval Milan Stoppa dne 15.9.2015

Mezinárodní asociace pro měření a vyhodnocování výsledků komunikace (AMEC) představila na půdě Ketchum v Londýně nový rámec pro vyhodnocování PR. Barcelona Principles 2.0 reflektují změny na mediálním trhu a snaží se vyhodnocování přizpůsobit nejen potřebám PR agentur, ale i dalších organizací působících v komunikaci.

Napsal David GALLAGHER, Senior Partner, CEO, Europe & Chairman, London, Ketchum, dne 4. 9. 2015, zdroj

AMEC, Mezinárodní asociace pro měření a vyhodnocování výsledků komunikace, včera na půdě Ketchum v Londýně představila Barcelona Principles 2.0. Pokud je to pro vás nové téma, Barcelona Principles jsou novým rámcem pro vyhodnocování výsledků komunikačních aktivit – podívejte se na stručné shrnutí Stephena Waddingtona – Chief Engagement Officera z londýnského Ketchumu.

Dřívější předseda AMEC a kolega David Rockland na včerejším shromáždění představil kolegům z agentury, klientům i zástupcům za měření výsledků Principy ve verzích „před a po“. Vy si nyní verzi 2.0. můžete sami přečíst, nebo se podívat na záznam z Davidova výstupu.

Soudě podle včerejšího ohlasu v našich londýnských kancelářích, změny jsou vnímány jako podstatné a pozitivní, aniž by narušovaly jednoduchost a stručnost původních principů.

Co to tedy pro vás, jako pro profesionály v oblasti PR, znamená? Jak můžeme zajistit, aby byl tento disciplinovaný přístup k měření výsledků komunikace aplikován a využíván globálně, a aby naše služby byly řádně vyhodnocovány?

Několik podnětů:

Pročtěte je. Porozumějte jim. Nikdy jste nezačali s verzí 1.0? Začněte od znova. Porozumění základního rámce měření výsledků ve vašem vlastním oboru dlužíte nejen své kariéře, ale i svému zaměstnavateli, ať už jste začátečník nebo ostřílený veterán.
Sdílejte je. Ať už pracujete v agentuře nebo jako nezávislý profesionál, zamyslete se, jak nové zásady uplatnit v praxi na vaše vlastní zvážení a doporučení. Pokud pracujete na straně klienta, prodiskutujte s agenturou, jak tyto principy můžete využít pro zkvalitnění jejích služeb a přidejte je do briefu.
Zakázky! Pokud vaše společnost objednává media monitoring, měření výsledků nebo služby PR agentury skrze oddělení nákupů, doporučte jim, aby i oni porozuměli novým principům a vzali je na vědomí při budoucích zakázkách.
Upravte pravidla soutěží tak, aby braly v potaz nové principy. Sponzoři a organizátoři mnoha cen PR mohou upravit kritéria pro udělování cen podle nového rámce.
Osvojte si principy jako nový standard na trhu. Existuje více než 30 nadnárodních sdružení agentur po celém světě a téměř stejné množství profesních organizací, a jich doslova stovky na lokální a regionální úrovni. Stanovte si využití nového rámce jako prioritu ve vaší společnosti.
Propojte se. PR je jen jedna z možností, jak se propojovat se světem, a je poměrně těžké její výsledky měřit, pokud jste izolovaní od ostatních. Spojte síly s kolegy z inzerce, public affairs, interní komunikace a dalších oblastí. Jedině tak můžeme zajistit společnou perspektivu v návrzích a exekucích našich aktivit.
Oslavujte úspěchy. Principy jsou dobré, výsledky skvělé. Nenechte si pro sebe, jak propracovanější plánování a pečlivé měření výsledků zlepšily kvalitu vaší práce a výsledků. AMEC a ICCO nyní pracují na tom, aby bylo sdílení úspěchů snadnější. Očekávejte již brzy!
Uvažujte nad rámec a začněte přemýšlet nad další verzí. Kodifikace norem pro měření PR už dosáhla obrovského pokroku, ale ještě zbývá udělat mnoho. Hledejme spojení mezi skvělými výsledky v PR a – odpusťte mi – zlepšeními v oblastech obchodu, veřejné politiky, zdraví a bezpečnosti, dobrovolnictví, HR a dalších v „opravdovém světě“, a dalších oblastí, kde může PR pomoci.

Ketchum zaimplementoval Principy do své práce včasně. Já jsem se s novým rámcem setkal už skrze dřívější práci s AMEC a jako předseda Mezinárodní federace PR agentur/spolutvůrce Principů, ICCO, – proto nový soubor Principů nadevše podporuji. Od původních Barcelona Principles z roku 2010 se mnohé změnilo. Verze 2.0 nám nyní dává možnost prodiskutovat pravou hodnotu strategického PR s našimi klienty a partnery v marketingové komunikaci.

O agentuře PLEON Impact

PLEON Impact byl založen v roce 1994 a stal se strategickým partnerem pro řadu velkých korporací, českých firem i odvážných projektů. Jako jedna z prvních agentur na českém trhu jsme získali certifikaci CMS (Consultancy Management Standard) v oboru PR dle mezinárodních standardů ICCO a jsme jedním ze zakládajících členů Asociace Public Relations agentur (APRA).Mezi největší klienty agentury patří společnosti: Electrolux, Jan Becher Pernod Ricard a ČSOB Pojišťovna. Od roku 2009 jsmesoučástí největší evropské komunikační a poradenské sítě Ketchum Pleon zabývající se oblastmi public relations, public affairs, marketingu a korporátní komunikace. Dlouhodobě se snažíme podporovat projekty, které mají celospolečenský význam. Spolupracujeme s občanským sdružením Amélie, nevládní organizací Ashoka a organizací reSite.

Které tiskové zprávy
vás zajímají?